L’edició 2269 de Parlant de tot (a Vilassar Ràdio) combina informació de servei, actualitat i espais culturals amb un bloc central d’entrevistes i una tertúlia jove. El fil conductor és el retrat d’un matí de ràdio local a Vilassar de Mar, amb una estructura clara: meteorologia, finestra informativa (amb notícies i efemèrides), entrevistes llargues (audiovisual i arts escèniques), un punt de trobada intergeneracional sobre televisió pop i, finalment, una tertúlia d’alumnat sobre festes, hàbits i futur acadèmic.
"Cero euros, però muchísimo tiempo" (Ivan Valentín, sobre el cost real d’aixecar una sèrie)
• Jornada amb sol i núvols i temperatures mínimes a la baixa.
• Canvi de temps amb possibilitat de pluges (sobretot dissabte matí i migdia) i inestabilitat puntual diumenge al final del dia.
• Comentari d’actualitat barrejat amb notícies curioses: loteria i prediccions “estadístiques”, anècdotes policials i peces d’humor.
• Recordatori de la darrera sessió del Ple Municipal de l’any, retransmesa en directe.
L’entrevista a Ivan Valentín aprofundeix en com es pot tirar endavant una sèrie amb producció guerrillera i un objectiu clar: demostrar capacitat creativa quan les portes de la indústria estan tancades.
• Origen: frustració per no aconseguir finançament i decisió de fer el projecte igualment.
• Producció: rodatge llarg (anys), logística basada en xarxa de contactes i col·laboracions.
• Premi: reconeixement en festival (selecció entre moltes propostes), que valida la qualitat tot i els recursos limitats.
• Distribució: aposta per YouTube com a aparador i reclam per a productores o plataformes.
• Gènere: comèdia amb acció i personatges street; debat sobre si caldria fer-la més “convencional” per encaixar en plataformes.
En diversos butlletins, el programa recull titulars d’àmbit local i general:
• Evolució del risc viari a la B-502.
• Canvis laborals en l’administració (reducció horària) i debat sobre teletreball.
• Transformació del consum audiovisual: els Òscars passarien a emetre’s gratuïtament via YouTube (a partir de 2029).
• Neologisme de l’any: “vespretx”, i presència d’IA com a paraula rellevant.
L’espai amb Elisenda Ribó i Jordi Cova analitza com Operació Triunfo esdevé memòria emocional compartida.
• Impacte OT 1 i OT 2: moments icònics, cançons-himne i fenomen social.
• Evolució del format: del consum televisiu massiu a la cultura de xarxes i el fandom digital.
• Contrastos de jurat i to: de l’etapa polèmica a etapes més “cuidades”.
• Connexions amb Eurovisió (moments de gran audiència i simbolisme popular).
El grup d’alumnes parla obertament de:
• Plans de Nadal, sortides amb amics, esquí i celebracions.
• Debat sobre discoteques, control d’edat i dinàmiques d’oci juvenil.
• Conversa sobre alcohol, vapers i límits personals.
• Apareix la idea de pactes entre amics per deixar hàbits.
• Orientació entre batxillerat i cicles formatius.
• Interessos: esport, futbol, magisteri, periodisme i altres camins.
La secció de Joana Hernández repassa estrenes i reposicions i inclou entrevista a l’actor Francesc Cuéllar.
A l’entrevista, Francesc Cuéllar explica el nucli de l’obra:
• Conflicte entre amics en un context de rodatge, i debat sobre honestedat, ego i valors.
• Reflexió sobre la precarietat del sector cultural i la temporalitat dels projectes.
L’últim bloc recupera una entrevista a la doctora Isabel Moreno, centrada en:
• Rebre un premi a l’“excel·lència professional” i el síndrome de l’impostor.
• La vocació per la medicina de família i el valor del tracte longitudinal amb pacients.
• Aprenentatges de la pandèmia i del treball en entorns hospitalaris.
• Importància de la visita presencial: mirar, escoltar, tocar i captar matisos humans.