Parlant de tot és el magazín matinal de Vilassar Ràdio (de dilluns a divendres, de 10 a 13 h) presentat per Jaume Cabot. L’edició d’avui (núm. 2261) combina informació local i comarcal del Maresme, humor, entrevistes, seccions fixes i espais institucionals.
L’episodi s’emet en directe des de Vilassar de Mar (Dial 98.1 FM i Vilassarradio.cat) i s’estructura en blocs: • Temps i actualitat • Entrevista solidària amb alumnes de primària • Espais institucionals d’informació pública • Secció d’entreteniment esotèric (Paquita Bruixa) • Entrevista cultural a una actriu vilassarenca • Secció sobre consum i hàbits (S’ha acabat el bròquil) • Col·laboració amb l’Agrícola Vilassà i agenda nadalenca
• Jaume Cabot saluda l’audiència de Vilassar Ràdio, recorda l’emissió al Maresme pel Dial 98.1 FM i per internet. • Situa el dia: dimecres 3 de desembre de 2025, festivitat de Sant Francesc Xavier (felicitacions a Xavi, Xevi, etc.). • Descriu el temps suau i assolellat, destacant que fa calor per ser desembre. • Avança el “menú” del programa: - Connexió amb el Servei Meteomar del Consell Comarcal del Maresme. - Secció de notícies i efemèrides “Poc ens passa” amb Joan Escofet. - Entrevista als alumnes de cinquè de l’Escola Pérez Sala sobre una campanya de donació de sang. - Secció d’entreteniment Paquita Bruixa (somnis, rituals, horòscops). - Canvi a la graella: en lloc de la Biblioteca, entrevista a l’actriu vilassarenca Giselle Morros per l’obra Tarsius al Teatre Nacional de Catalunya. - Secció “S’ha acabat el bròquil” (temes incòmodes, estigmes socials) amb Marta Badia i Mar Natge. - Col·laboració amb Agrícola Vilassà, amb la Lara Xarau presentant productes de temporada i una cistella de Nadal.
Connexió amb el Centre de Referència Meteorològic de la comarca, Servei Meteomar:
• Situació actual: - Pas nocturn d’un front feble amb “quatre gotes” cap a Tordera. - Matí bàsicament assolellat al Maresme, amb núvols poc importants a la tarda.
• Temperatures: - Mínimes una mica més baixes en general, però més altes a les fondalades interiors. - Màximes sense grans canvis, ambient suau a les hores centrals.
• Vent i evolució: - Vent de component ponent a migdia i tarda. - Dijous: continuïtat de l’“abonança”, alguns núvols prims. - Divendres i cap de setmana llarg: situació estable, ascens notable de les màximes, bon temps per activitats a l’aire lliure.
Idea clau: Temps anòmalament suau per un desembre, amb anticicló i temperatures poc fredes previstos fins dilluns.
• Entra a l’estudi Joan Escofet, cap d’informatius de Vilassar Ràdio. • Bromejen sobre el constipat de Joaquim Serra i remeis tradicionals: - Mel i farigola, aigua amb llimona, aromes de Montserrat, aigua del Carme. - Reivindicació de la farigola com a planta infravalorada (la “carpeta tiquismiquis”). • Tò clarament humorístic i de complicitat amb l’oient.
• Notícia de servei: a la línia R4 de Rodalies (entre Terrassa i Sabadell Sud) hi ha circulació interrompuda per “un animal de gran mida a les vies”. • El tracten amb humor i certa inquietud: - Es pregunten si és un senglar, una vaca, un Bigfoot o un mamut. - Truquen al telèfon d’incidències de Renfe / Rodalies, juguen amb el contestador automatitzat, demanen si tenen veterinari, els passen d’un servei a un altre. - Finalment parlen amb un operador (Diego), que només els dona un altre telèfon de Rodalies.
Aquest gag il·lustra la dificultat real per obtenir informació clara de Rodalies, però sempre en clau d’humor radiofònic.
• Presenten un “autònim” (cognom relacionat amb l’ofici): - Carles Conejero, veterinari encarregat de captures controlades de senglars per la Pesta Porcina Africana.
• Esmenten el col·lectiu “Cacau i Negritud” de Girona: - Grup d’afrodescendents indignats perquè a la Cavalcada de Reis de Girona hi haurà persones blanques pintades de negre. - Consideren que és una pràctica ofensiva i racista, demanen actors negres reals. • El programa juga amb el nom del col·lectiu (en to humorístic) però transmet el fons del conflicte: representació digna dels afrodescendents en les festes.
• Notícies de Caganers.com i les noves figures de 2025: - Esport: Pau Cubarsí, Pedri, Raphinha (Barça), Àlex Márquez. - Política i societat: Sílvia Orriols (alcaldessa de Ripoll), papa Lleó (personatge mediàtic nord-americà). - Música: Aitana, Joan Dausà. - Personatges de ficció: Calamardo, Patricio, Mortadelo y Filemón, Zipi y Zape, Mickey i Minnie. • S’estranyen de l’absència (o possible antiguitat) d’un caganer de Rosalia.
Repassen efemèrides de la música i de l’esport:
• 1965 – The Who, primer LP My Generation: - La cançó es presenta com un himne generacional.
• 1976 – Pink Floyd, portada d’Animals: - Recorden el famós porc rosa inflable de més de 12 metres que va volar sobre Londres i va caure en una granja, espantant les vaques. - Ho comparen amb el penal de Lewandowski, imaginant la pilota volant sobre Vilassar de Mar.
• Penals mítics: - Fan memòria del penal de Sergio Ramos a la Champions i d’un penal decisiu de Jukic, per parlar de la pressió dels llançadors.
• 1982 – ABBA, darrer single oficial Under Attack.
• 1984 – “Do They Know It’s Christmas?” (Band Aid, Bob Geldof): - Single solidari per recaptar fons contra la fam a Etiòpia.
• 3 de desembre de 1989 – Mort de Fernando Martín en accident de trànsit (M-30, Madrid). • Expliquen amb detall: - El context: partit Real Madrid–Barça no acabat jugant. - L’ambient al vestidor del Madrid, l’arribada de Quique Villalobos, la reacció d’Antonio Martín (germà) quan sap la notícia. - La rivalitat i posterior respecte amb Audie Norris, que apareix destrossat a la capella ardent.
• 1991 – Guns N’ Roses popularitzen Live and Let Die. • Recorden també: - La mort de Josep Lluís Núñez (fa 7 anys) i anècdotes de la seva presidència al Barça. - Esportistes locals de Vilassar de Mar: * Leila Ouahabi – Campiona de la Nations League amb la selecció espanyola. * Pau Panitti – Porter d’handbol del BM Granollers, classificat per a la fase final de l’European League. • Escofet anuncia els horaris informatius de la casa (13 h, 15 h, 17 h, 19 h) i s’acomiada amb la frase:
“Recordem que la vida a vegades pot ser meravellosa.”
• El programa rep una representació de cinquè A i cinquè B de l’Escola Pérez Sala (Vilassar de Mar): - Quim, Edurne, Tristan i Sofia. • Objectiu: explicar la campanya de donació de sang que han organitzat per al dimecres 10 de desembre, a l’escola.
• L’alumnat exposa, molt preparat, conceptes científics:
Definició de sang: “Teixit líquid de color vermell que circula pel nostre cos, ens ajuda a viure i a fer que tot funcioni bé.”
• Components de la sang: - Glòbuls vermells: transporten l’oxigen a músculs i òrgans. - Glòbuls blancs: ens protegeixen de microbis, malalties i virus. - Plaquetes (s’esmenten indirectament en el discurs global sobre components).
Edurne explica el funcionament del Banc de Sang i Teixits:
• Recull la sang dels donants. • La porta a laboratori per analitzar-la i assegurar que és apta. • Després la distribueix als hospitals que la necessiten.
Tristan detalla requisits per donar sang:
• Tenir entre 18 i 70 anys. • Pesar més de 50 kg. • Estar bé de salut i no haver tingut malalties recents. • No tenir tatuatges recents. • Si s’ha viatjat fora d’Europa, cal esperar 4 mesos. • Encara que hi hagi dubtes, es pot anar a donar i el Banc decidirà si la sang és apta.
Importància de donar sang (Sofia):
• La sang no es pot fabricar en laboratoris. • Cada dia hi ha moltes persones que en necessiten (operacions, accidents…). • Una sola donació pot ajudar fins a 3 persones.
Edurne explica els grups sanguinis:
• Grups: A, B, AB, 0 (zero). • Factor Rh: positiu o negatiu. • 0 negatiu: sang universal que pot donar a tots els grups, però només pot rebre de si mateix.
Jaume ho bateja com els “més solidaris”: poden donar a tothom però només rebre del seu grup.
Quim presenta la vacuna anti-D:
• S’administra a algunes mares embarassades amb Rh negatiu quan el nadó té Rh positiu. • Evita que el cos de la mare fabrica defenses contra la sang del nadó, protegint embarassos futurs i la salut del bebè.
• Data i lloc: - Dimecres 10 de desembre, de 16 h a 20 h, a la Biblioteca de l’Escola Pérez Sala (Vilassar de Mar). • Cal portar DNI o llibre de família. • Poden venir famílies de l’escola i persones del poble, encara que no siguin de l’escola. • Objectiu dels nens: arribar, per exemple, a 50–60 donants. - Es comprometen a trucar després a la ràdio per explicar quantes donacions han aconseguit.
• A l’assignatura TG (Treball Globalitzat / Projecte Pindaclin), l’alumnat ha creat la campanya de comunicació:
• Eslògan guanyador:
“La teva sang, la seva esperança”
• Amb la mestra de música Mabel han creat un jingle amb una aplicació; al programa se n’escolta l’enregistrament. • Logo: gota de sang superheroi.
• Eslògan guanyador:
“Dona sang i fes somriure algú”
• També han creat jingle propi (s’escolta al programa). • Logo: gota de sang amb dos “likes” (mans amunt / m’agrada).
Jaume aprofita per conèixer millor els nens i nenes:
• Quim: vol ser inventor (Jaume li suggereix que inventi sang artificial) o fins i tot polític (per la seva facilitat de paraula). • Edurne: vol ser professora d’educació especial; explica la connexió emocional forta amb companys amb altres capacitats. - Jaume enllaça amb l’acte d’aquella tarda a la Biblioteca Municipal, amb la PAC (Associació de Persones amb Altres Capacitats) i la presentació del llibre Perfectament Imperfect de Carla Gràcia, sobre la seva experiència com a mare d’un nen dins l’espectre autista. • Tristan: voldria ser advocat, com la seva tieta; li agrada defensar (i, si cal, acusar). • Sofia: vol ser mestra de primària.
Parlen també de Nadal i dels regals que demanaran (bicicletes, videojocs, jocs de taula, càmera tipus Polaroid...).
Missatge final: crida explícita a la ciutadania de Vilassar de Mar perquè participi en la campanya de donació de sang del dia 10, i compromís dels alumnes de tornar a la ràdio a explicar el resultat.
Entre blocs del programa s’emeten diversos espais institucionals i falques sobre:
• Consum responsable i economia circular: - Reparar en lloc de comprar nou. - Comprar productes de proximitat. - Reduir la petjada ecològica.
• Xarxa SAI LGBTI+: - Recursos per a persones LGBTI+ i famílies. - Denúncia de discriminacions, agressions i suport legal (112 i Mossos d’Esquadra).
• Promoció de l’esport femení (CAC i Generalitat): - Es recorda que si no veiem esport femení, ens perdem la meitat de l’espectacle.
• Lectura i Pla Nacional del Llibre i la Lectura: - Lectura per plaer, per acompanyar tota la vida.
• Reciclatge d’electrònica i petits electrodomèstics. • Bo social elèctric i drets dels consumidors vulnerables. • Mediació familiar i serveis contra la violència masclista. • Servei SAI LGBTI+ (repetit) i promoció de Vilassar Ràdio i la seva graella.
Aquests espais reforcen valors de consum responsable, igualtat, drets socials i medi ambient, molt presents al discurs institucional català.
Paquita Bruixa és una col·laboradora veterana (18 temporades) especialitzada en esoterisme:
• Interpreta el somni d’una oient de Vilassar que ha somiat amb tauletes de xocolata: - Significat positiu: petits èxits a la vida (amor, diners, judicis), sempre que la xocolata estigui en bon estat.
Paquita proposa un ritual per “cridar l’amor” (per qui té mala sort amorosa):
• Materials: - Una espelma rosa. - Cartolina/paper negre i rosa. - 5 imperdibles.
• Passos bàsics: - Escriure “Èxit jo” a l’espelma, de baix a dalt, dues vegades. - Encendre l’espelma. - Retallar cors en el paper rosa (gros) i negre (més petit); el negre va a dins del rosa, subjectats amb imperdibles. - Repetir una oració invocant la “poderosa reina de l’amor” perquè el cor no pateixi més. - Enterrar el conjunt (quan s’hagi consumit l’espelma) en un test o a terra.
Es remarca que són rituals simbòlics, no substituts de decisions personals.
Paquita entra al seu arbolari (receptes amb plantes medicinals que complementen però no substitueixen tractaments mèdics):
• Recepta contra la caiguda del cabell: - Ortiga (3 grapats) + rúcula + uns 200 ml d’aigua. - Triturar amb batedora, colar i guardar en un flascó. - A la nit, aplicar una cullerada sopera al cuir cabellut, amb massatge. - L’endemà, rentar el cabell.
Es presenta com un remei natural per reforçar el cabell, tot i que el presentador ho exagera amb humor (“ja no caldrà anar a Turquia a replantar”).
Paquita fa un repàs ràpid de l’horòscop pels 12 signes:
• Àries – Salut estable, feina on comencen a recollir el que han sembrat, mandra en l’amor. Color groc, número 8. • Taure – Una mica “emboirats” però amb bones sorpreses laborals; atenció a no discutir amb la parella. Color marró fosc, número 4. • Bessons – Necessiten dormir més i regular horaris; poden trobar feina; amor tranquil i sa. Color vermell, número 5. • Cranc – Bones energies, cal vigilar les mans; a la feina paciència; amor intens cap de setmana. Color mantega, número 9. • Lleó – Possibles constipats lleus (nas); ofertes de feina bones; harmonia a la parella. Color blanc, número 0. • Verge – Creatius però amb cefalees; feina estable, possibles inversions reeixides; detall afectuós inesperat a l’amor. Color groc, número 8. • Balança – Necessiten equilibri; bones notícies laborals; han de dedicar més temps a la parella. Color carbassa, número 1. • Escorpí – Salut normal amb mal de coll; organització a la feina; possible alliberament en l’amor (tancar relacions que no funcionen). Color blau cel, número 6. • Sagitari – “Rei de la festa”; salut molt bona; alegries econòmiques; amor ple d’energia. Colors daurat i lila, número 7. • Capricorn – Una mica cansats però sense ensurts; feina rutinitzadora però estable; se sentiran valorats a casa. Color rosa, número 8. • Aquari – Millor no fer-se “pel·lícules mentals”; feina amb bones oportunitats; cal parlar clar de pors i dubtes en parella. Color salmó, número 3. • Peixos – Certa molèstia cervical, cal prendre-s’ho amb calma; moltes gestions però que porten alegria; amor relaxat i sense conflictes. Color groc pàl·lid, número 2.
El to de la secció és lleuger, humorístic i proper, pensat més per entretenir que no pas per fer astrologia estricta.
• Jaume Cabot entrevista Giselle Morros, vilassarenca actriu, cantant i ballarina, que acaba de protagonitzar Tarsius a la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC). • Dada curiosa: és el segon muntatge consecutiu a la Sala Tallers amb protagonista de Vilassar de Mar (abans, Anna Casasola). • Tarsius és el primer projecte professional de Giselle com a actriu, i a més al TNC.
• Formació: - Estudis superiors d’interpretació a Eòlia (Barcelona). - Formació prèvia en dansa (hip-hop, contemporani a l’Amador de Vilassar), després claqué, ballet, jazz. - També canta i havia treballat com a entrenadora de gimnàstica rítmica.
• Com arriba al càsting de Tarsius: - A través del butlletí de càstings d’Eòlia. - Demanaven 4 vídeos (monòleg en dues versions, treball físic amb text, etc.). - Va dedicar-hi tot un dia de gravació al gimnàs on treballava.
• Càsting presencial al TNC: - Workshop de dos dies (3 de la tarda a 9 del vespre; i de 10 a 15 h el següent), amb unes 30–40 persones inicialment i 18 a la segona fase. - Càsting dirigit pel mateix Ferran Carvajal, que més tard seria el director.
• Giselle explica com, estant a Portugal visitant una amiga d’Erasmus, es desperta i veu dues trucades perdudes i un missatge del TNC. • Quan truca, li comuniquen que ha estat seleccionada per al paper de Tània. • Reacció: gravació casolana de la seva alegria, saltant al balcó; per ella és “començar jugant al Camp Nou”.
• Tarsius tracta un dels grans problemes socials actuals: el suïcidi, especialment el suïcidi juvenil. • Metodologia del projecte: - Abans d’escriure el text, dramaturg i director van fer recerca: entrevistes a instituts, a alumnes i a familiars de joves que s’havien suïcidat. - A partir d’això construeixen 6 personatges que són combinació de casos reals.
• Personatge de Tània: - Noia amb molt caràcter, que canvia sovint entre català i castellà. - Mostra una imatge de força i diversió (molta festa), però internament està molt malament. - És l’agrupació de tres casos reals.
• “Tarsius” fa referència a uns primats que, en captivitat, no es reprodueixen, s’autolesionen i acaben morint. • A l’obra, un personatge explica que va veure aquests animals i fa el paral·lelisme:
“Jo sóc un tarsius.”
• Es vincula la idea de captivitat (emocional, social) dels joves amb la situació d’aquests animals.
• Giselle descriu la ressaca emocional després de tancar funcions: - Han fet moltes funcions matinals per a instituts. - Després hi havia col·loquis amb el públic jove.
• Testimonis molt durs: - Alumnes que admeten haver intentat suïcidar-se o tenir pensaments suïcides. - Alguns s’hi acosten a l’acabament per dir-li que s’hi han identificat molt. - Hi ha psicòloga a la sortida per donar suport especialitzat.
Giselle remarca la importància de diferenciar-se del personatge per no carregar-se emocionalment; Tània es queda a la sala d’assaig.
• Director: Ferran Carvajal, també coreògraf. - Treball molt físic, amb abstracció del cos per suavitzar l’impacte de certes escenes.
• Giselle destaca una escena especialment dura, resolta amb dansa: - Una coreografia en duet per representar una sobredosi i el procés de “morir-se” del personatge. - Serveix tant per protegir el públic com per protegir els intèrprets.
• Treball coral: - Repartiment: Quim Gil, Daniel Mallorquín, Carla Moix, Giselle Morros, Tamara Andone i Joan Lluís Terrassa. - Elogia la complicitat del grup, s’han fet molt amics i això es nota a escena.
• Música: - Hi ha moments cantats, com “La Llorona”, interpretada per Giselle i la Carla.
• Després de l’èxit al TNC, gira de febrer a maig per tot Catalunya: - Probables funcions a Mataró i altres ciutats. - Últim bolo previst a Mallorca, al poble del company Joan Lluís Terrassa. - Possibilitat de fer una segona gira si hi ha demanda.
• Giselle busca representant: - Fins ara s’ho ha guanyat tot ella sola. - S’està assessorant sobre condicions, comissions i contactes.
• Desig de treballar també en cinema, pel tipus de rodatges més compatibles amb la gira.
• Giselle també és compositora i toca piano i guitarra. • Projecte d’àlbum musical a partir dels poemes inèdits de la seva germana Caral Morros (poeta i activista cultural): - Neix com a regal d’aniversari: musica un poema antic de la Caral, el seu company Pau Llibre en fa el videoclip. - Ara vol convertir diversos poemes en cançons i editar-ne un disc.
Enllaç amb Vilassar: Caral Morros ha col·laborat amb Vilassar Ràdio com a entrevistada i com a col·laboradora, reforçant la idea de nucli cultural vilassarenc.
• Jaume remarques que Vilassar de Mar és prolífic en artistes: - Molts actors a la sèrie Com si fos ahir. - Dues protagonistes successives de Vilassar al TNC (Anna Casasola i Giselle Morros).
• Teatres somiats per Giselle: - A Barcelona: Sala Beckett, Poliorama, i sobretot el Teatre Tívoli per musicals. - Musical preferit: El despertar de la primavera (obra de format mitjà, coral i adolescent) com a referent.
• Edat de Giselle: 23 anys.
Tanca amb el compromís de tornar a la ràdio amb la Caral per presentar l’àlbum i amb el desig que Tarsius arribi al Maresme i, idealment, a Vilassar.
Marta Badia i Mar Natge, les “bròquiletes”, aborden temes incòmodes amb humor i mirada crítica. Avui: el consum.
Volen parlar de les coses que comprem sense necessitat real, especialment ara que s’acosten les festes de Nadal.
“Quina va ser l’última cosa que vas comprar que no necessitaves? I què buscaves en realitat: un objecte o una sensació?”
Es convida a respondre per WhatsApp (675 99 00 52).
• Marta i Mar reconeixen que també els passa: - anar a comprar “un gel de bany” i sortir amb tres productes més. - comprar menjar quan tenen gana (error típic), o packs de roba que no calen. • Jaume s’hi afegeix: - confessa que li agrada especialment entrar a peixateries i carnisseries. - reivindica la importància de fer la compra amb llista i menú setmanal per evitar compres compulsives.
Es distingeixen diversos tipus de necessitats:
• Bàsiques: alimentació, llar, salut. • Funcionals: tecnologia, eines, serveis. • Emocionals: autoestima, pertinença a un grup, premi, consol.
Moltes compres “innecesàries” responen a necessitats emocionals: premiar-se, sentir-se integrat, calmar tristesa o avorriment.
Algunes respostes destacades:
• David: “He comprat un pack de conserves que, a més a més, no m’agraden.” - Il·lustra la compra per oferta (3x2, etc.) sense pensar en l’ús real.
• Olga: admet haver comprat roba que no necessita.
• Gerard: fa un any va comprar un baix elèctric per aprendre’n, i encara no ha començat. - Exemple típic de compra motivada per una aspiració creativa que no s’ha traduït en hàbit.
Les bròquiletes exposen alguns mecanismes comercials i psicològics:
• Disseny dels supermercats: - Productes d’interès del supermercat situats a l’alçada dels ulls. - Productes menys rendibles a les zones baixes o altes. - Disposició de productes que alimenta la compra impulsiva.
• Oferta limitada / FOMO (Fear Of Missing Out): - “Només avui”, “últimes unitats”, “oferta limitada”. - Genera por a quedar-se fora d’una oportunitat.
• Dopamina: - Cada compra impulsiu genera un pic de plaer breu; després pot venir la culpa. - Es compra per buscar aquest “xut” ràpid.
• Crèdit fàcil i fraccionament de pagaments: - Targetes i apps bancàries que permeten “pagar a terminis” amb interessos. - Això facilita la desconnexió entre la compra i la percepció del cost real.
• Compra online i mòbil: - És extremadament fàcil comprar sense llegir condicions (lletra petita). - Tot a un clic, lliurament ràpid, dificultat per controlar el desig immediat.
S’esmenta també el paper dels algoritmes i la publicitat dirigida: després de parlar d’un tema al costat del mòbil, apareixen anuncis relacionats.
• Parlen de la roba com a cas paradigmàtic: - Educació antiga: “guardar per si de cas”. - Nova realitat: roba molt barata i accessible, que convida a renovar sovint, però no es llença la vella.
• Mercats d’intercanvi i segona mà: - Mar explica una experiència en un mercat de roba de segona mà per finançar viatge de fi de curs. - Sorpresa per la quantitat de roba que tenia a casa sense fer servir i que s’acaba venent.
Es reivindica una economia circular tèxtil per reduir residus i fer un millor ús dels recursos.
• Es parla d’expressions com “m’ho mereixo” o “he treballat molt, em faig un regal”: - Són formes de donar-se autoestima via consum.
• Jaume confessa haver comprat una crema que no ha usat mai (exemple de compra motivada per publicitat aspiracional sobre joventut i bellesa).
Les bròquiletes deixen 4 claus concretes:
Ho necessito en aquesta quantitat o format?
Substituir el clic per una pausa:
Esperar 24–48 hores abans de comprar, per deixar passar l’impuls.
Detectar l’estat emocional:
Si estàs cansat, trist, avorrit o molt content, potser no és el millor moment per comprar.
Reconnectar amb el que ja tenim:
El missatge final no és demonitzar el consum, sinó promoure un consum més conscient, i si es compra, prioritzar el comerç local i de proximitat.
Amb Lara Xarau, des de l’Agrícola Vilassà (entitat centenària), es parla de productes de temporada:
• Bròquil (i bròcoli) de producció local, de Vilassar de Mar. - Considerat “superaliment”. - Beneficis: antioxidants, anticancerígens, fibra, protecció cardíaca i hepàtica, propietats antivirals i antiinflamatòries. - S’apunta fins i tot que pot tenir efectes lleugerament antidepressius. - Recomanacions: cuinar-lo poc o al vapor per preservar nutrients, o saltejat; també en cremes, pastes, llegums o hamburgueses vegetals.
• Presenta els pollastres de pagès criats al Montseny per Pere Molins (pagès jove de la zona de Domenys): - Animals criats a l’aire lliure, amb bon benestar. - Es venen per encàrrec, sencers o tallats (quarts, cuixes), amb fetge i potes. - Pes aproximat: 3 kg per pollastre. - Promoció: 9,5 €/kg.
• Ideal per al dinars de Nadal (es poden farcir); alguns clients els compren amb antelació i els congelen.
Cal encarregar-los amb una setmana d’antelació; els arriben els dimecres.
• Lara presenta el cava “Tres Naus” del celler Domenys (Rocafort de Queralt / zona Domenys, Conca de Barberà): - Celler modernista, obra de Cèsar Martinell, declarat Bé Cultural d’Interès Nacional el 2002. - Destaquen dos caves: * Brut Roser (varietat Trepat), premi Gran Or als Premis Giroví 2025. * Brut Nature Reserva (xarel·lo, macabeu, parellada).
• Durant tot el desembre: 5% de descompte en caixes senceres de vins i caves.
• Expliquen la tradició dels “ramets de la sort” (vesc): - Petits farcellets de vesc en robeta de sac decorada, elaborats per la sòcia Isabel Roig. - Es col·loquen prop de la porta d’entrada de casa per evitar “mals esperits”. - La tradició diu que s’han de regalar (no val autoregalar-se’ls) i canviar-los cada any, cremant el vell per Cap d’Any.
• Avancen una sorpresa: la setmana següent sortiran a sorteig, des del programa, una gran cistella de Nadal de l’Agrícola Vilassà, preparada per la Lara: - Ampolles de cava Tres Naus. - Poinsettia (flor de Nadal). - Neules, torrons, polvorons. - Mandarines per al tió (o per menjar-se-les). - Patates fregides de qualitat, etc.
• Recordatori de com obtenir la targeta de client: - Correu: info@agricolavilassar.com.
• Adreça física: Camí del Crist, s/n, Vilassar de Mar, pujant des del Mercat de la Flor i la Planta Ornamental cap amunt uns 400 metres, banda esquerra.
L’espai reforça el vincle amb el producte local de qualitat i la complicitat amb els oients a través del sorteig de la cistella.
Escofet presenta notícies locals, nacionals i esportives. Alguns punts destacats:
• Vilassar de Mar: - Acte de commemoració del Dia del Voluntariat (5 de desembre) a la sala Roser Carrau, amb xerrada de Sergi Borrull i vídeo sobre voluntariat local. - Formació d’iniciació al voluntariat amb el Punt del Voluntariat i el Gobi.
• Comarcal i nacional: - Nous casos de Pesta Porcina Africana en senglars a Cerdanyola del Vallès; cap afectació en granges dins els 20 km. - Repercussió econòmica i sanitària d’aquests focus. - Generalitat aplicant increments salarials als empleats públics (2,5% el 2025 i 1,5% el 2026), amb calendaris diferenciats respecte l’Estat. - Requisit de C2 de català per a nous mestres i professors interins a partir del curs 2025-26 (reactivació del decret de règim lingüístic).
• Esport: - Barça 3–1 Atlètic de Madrid; domini blaugrana, gols de Raphinha, Dani Olmo i Ferran Torres; penal fallat per Lewandowski. - Pressió per al Real Madrid en la lluita per la Lliga. - Selecció espanyola femenina: campiona de la Lliga de les Nacions, 3–0 a Alemanya al Metropolitano, amb molta presència de jugadores del Barça femení (Clàudia Pina i Vicky López golejadores).
• Jaume tanca el programa recordant que aquesta és l’edició 2261 del magazín. • Desitja a tothom ser “molt i molt feliç” i dona pas a l’informatiu del migdia. • Cançó final: “Una calle de París” de Duncan Dhu, com a peça que inspira la jornada.
• El programa manté un fort arrelament a Vilassar de Mar i al Maresme: - Informació de temps, trànsit ferroviari i actualitat local. - Promoció d’actes municipals (voluntariat, cultura, associacions) - Espais institucionals (SAI LGBTI+, medi ambient, consum responsable).
• L’entrevista a l’alumnat del Pérez Sala mostra un projecte educatiu exemplar: - Aprendre ciència (sang, grups sanguinis, vacuna anti-D). - Treballar competències comunicatives i creatives (eslògans, jingles, logos). - Fomentar valors de solidaritat i participació comunitària a través de la donació de sang.
• L’entrevista a Giselle Morros i la difusió de Tarsius posen al centre el tema del suïcidi juvenil, encara molt estigmatitzat. • El teatre es presenta com un espai de visibilització, catarsi i reflexió col·lectiva.
• “S’ha acabat el bròquil” aborda sense moralismes però amb claredat la compra impulsiva i les emocions amagades darrere del consum. • S’ofereixen eines concretes per frenar la inèrcia del “clic fàcil” i recordar la importància del comerç de proximitat.
• L’espai amb Agrícola Vilassà promociona: - Verdura i fruita local (bròquil, mandarines...). - Carn de proximitat (pollastre de pagès del Montseny). - Vins i caves catalans (Tres Naus, Conca de Barberà). - Productes nadalencs i tradicionals (vesc, cistella de Nadal).
L’episodi combina així informació, humor, educació, cultura i economia local en un format proper, àgil i molt arrelat a la realitat vilassarenca i maresmenca.
Jaume Cabot obre el programa **Parlant de tot**, saluda l’audiència de Vilassar Ràdio (emissora municipal de **Vilassar de Mar** al **Maresme**) i situa el context: **dimecres 3 de desembre de 2025**, festivitat de Sant Francesc Xavier. Avança el contingut del dia: connexió meteorològica amb el **Servei Meteomar**, secció d’actualitat **“Poc ens passa”**, entrevista solidària amb l’alumnat de cinquè de l’Escola **Pérez Sala** sobre una campanya de **donació de sang**, secció **Paquita Bruixa**, entrevista cultural amb l’actriu vilassarenca **Giselle Morros**, secció **“S’ha acabat el bròquil”** sobre temes incòmodes (avui, consum) i espai de producte local amb **Agrícola Vilassà**.
Connexió amb **Joaquim Serra** del **Centre de Referència Meteorològic de la comarca, Servei Meteomar**. Informa que el temps variarà poc els propers dies: matí assolellat després del pas d’un front feble que ha deixat poques precipitacions; a la tarda, alguns núvols poc importants al nord del **Maresme**. Les mínimes baixen lleugerament, les màximes es mantenen amb ambient suau per ser desembre. De dijous a dilluns, domini de l’**estabilitat** amb temperatures màximes en ascens, especialment durant el cap de setmana llarg, ideal per activitats a l’aire lliure.
Entra a l’estudi **Joan Escofet**, cap d’informatius de Vilassar Ràdio, per la secció **“Poc ens passa”**. Comencen parlant del constipat de Joaquim Serra i de remeis tradicionals (mel i farigola, aromes de Montserrat, etc.). Després comenten amb humor una incidència a la línia **R4** de Rodalies, on s’ha detectat un **“animal de gran mida a les vies”** entre Terrassa i Sabadell; juguen a imaginar de quin animal es tracta i fins i tot truquen als telèfons d’informació de Renfe, topant amb contestadors i derivacions absurdes. Presenten un **“autònim”**, el veterinari **Carles Conejero**, vinculat a les captures controlades de senglars per la **Pesta Porcina Africana**. Tracten també el cas del col·lectiu **“Cacau i Negritud”** de Girona, que denuncia l’ús de persones blanques pintades de negre a la Cavalcada de Reis, reivindicant la dignitat dels afrodescendents. A continuació, repassen notícies curioses: les noves figures de **Caganers.com** (jugadors del Barça, Sílvia Orriols, Aitana, Joan Dausà, personatges de ficció), sorprenent-se de l’absència de Rosalia. Entren en la secció d’**efemèrides musicals**, recordant el primer LP dels **The Who** (*My Generation*), l’episodi del porc rosa inflable de **Pink Floyd** sobre Londres (portada d’*Animals*), el darrer single d’**ABBA** (*Under Attack*), i el clàssic solidari **“Do They Know It’s Christmas?”** promogut per Bob Geldof amb **Band Aid**. En l’àmbit esportiu recorden amb detall la mort del basquetbolista **Fernando Martín** el 1989, l’impacte en el vestidor del Real Madrid i el respecte posterior del seu rival **Audie Norris** del Barça. Tanquen parlant de la mort de **Núñez**, antics presidents del Barça, i destacant esportistes locals de **Vilassar de Mar** com **Leila Ouahabi** i **Pau Panitti**, que han aconseguit èxits recents. Escofet anuncia els horaris dels **butlletins informatius** (13h, 15h, 17h, 19h) i s’acomiada amb la frase “la vida a vegades pot ser meravellosa”.
Jaume Cabot rep a l’estudi una representació de l’alumnat de **cinquè A i cinquè B de l’Escola Pérez Sala** (el Quim, l’Edurne, el Tristan i la Sofia) per parlar de la seva **campanya de donació de sang**, organitzada en el marc de l’assignatura **TG (Treball Globalitzat / projecte Pindaclin)**. Els nens expliquen amb un nivell sorprenent de claredat **què és la sang** (*“teixit líquid de color vermell que circula dins el nostre cos”*), els seus **components** (glòbuls vermells, glòbuls blancs, plaquetes) i la funció de cadascun. Descriuen el funcionament del **Banc de Sang i Teixits**, que recull, analitza i distribueix la sang entre els hospitals. **Requisits per donar sang:** tenir entre **18 i 70 anys**, pesar més de **50 kg**, estar bé de salut, no haver tingut malalties recents ni tatuatges recents, i respectar períodes d’espera si s’ha viatjat fora d’Europa. Subratllen que la **sang no es pot fabricar** i que **una donació pot ajudar fins a tres persones**. Parlen dels **grups sanguinis** (A, B, AB, 0) i del factor **Rh** (positiu/negatiu), i expliquen el cas especial de la sang **0 negatiu**, “sang universal” que pot donar a tots els grups però només pot rebre del seu propi. El Quim exposa la **vacuna anti-D**, que s’administra a mares amb Rh negatiu quan el fetus és Rh positiu, per evitar que el cos de la mare generi defenses contra la sang del nadó. Anuncien que el **dimecres 10 de desembre**, de **16 h a 20 h**, a la **Biblioteca de l’Escola Pérez Sala** es durà a terme una jornada de **donació de sang** oberta a famílies i veïnat; cal portar **DNI o llibre de família**. Els alumnes es fixen un objectiu ambiciós (50–60 donants) i es comprometen a **trucar després a la ràdio** per informar de quantes donacions han aconseguit. A nivell comunicatiu, han creat **eslògans, jingles i logos**: • Cinquè A: eslògan **“La teva sang, la seva esperança”**, amb jingle propi i un logo d’una gota de sang superheroi. • Cinquè B: eslògan **“Dona sang i fes somriure algú”**, també amb jingle i logo amb una gota i dos “likes”. Els jingles s’emeten al programa. La conversa deriva a temes personals: els nens expliquen què volen ser de grans (inventor, professora d’educació especial, advocat, mestra de primària) i què demanaran per Nadal (bicicletes, videojocs, càmeres instantànies, etc.). Jaume connecta amb actes locals relacionats, com la presentació del llibre **“Perfectament Imperfect”** de **Carla Gràcia** sobre la vida amb un fill dins l’espectre autista, dins la feina de la **PAC (Associació de Persones amb Altres Capacitats)**. El bloc transmet valors de **solidaritat, ciència ciutadana i participació comunitària**.
S’emet el **butlletí informatiu de les 11 h** amb notícies de formació d’adults (matriculació per al curs de graduat en educació secundària a l’Escola d’Adults Els Ametllers), increments salarials per als empleats públics aprovats pel Consell de Ministres i aplicats per la Generalitat, i nous requisits de **C2 de català** per a mestres i professors interins. També es reforça la informació sobre victòries esportives recents, especialment de l’esport femení. Entre blocs informatius sonen **falques institucionals** sobre: • **Consum responsable** i economia circular: reparar en lloc de substituir, comprar de proximitat, reduir la petjada ecològica. • Serveis a persones **LGBTI+** i la xarxa **SAI**, amb instruccions per denunciar discriminacions o agressions. • Promoció de l’**esport femení** (CAC, Generalitat, CCMA). • **Lectura** i Pla Nacional del Llibre i la Lectura. • **Reciclatge** d’aparells elèctrics i electrònics, compra responsable per internet, bo social elèctric, mediació familiar i serveis contra la violència masclista. Aquest bloc reforça la funció de **servei públic** de Vilassar Ràdio i connecta l’audiència local amb les campanyes institucionals de la Generalitat de Catalunya.
Entrevista-setmanal amb **Paquita Bruixa**, col·laboradora històrica del programa (18 temporades) encarregada d’un espai d’**entreteniment esotèric**. 1. **Somni de tauletes de xocolata**: una oient de Vilassar ha somiat amb tauletes de xocolata. Paquita interpreta que és un **somni positiu**, lligat a petits èxits i bones oportunitats en àmbits com l’amor, els diners o els judicis, sempre que la xocolata estigui en bon estat (si fos rància canviaria el significat). 2. **Ritual per cridar l’amor**: proposa un ritual per a persones amb mala sort en l’amor. Cal una espelma rosa, papers rosa i negre retallats en forma de cor i cinc imperdibles. Es grava la paraula “èxit jo” a l’espelma (de baix a dalt), s’encén, es munten els cors (negre dins rosa, subjectats amb imperdibles) i es recita una invocació a la “poderosa reina de l’amor” perquè el cor no pateixi més. Quan l’espelma s’ha consumit, s’enterra el conjunt en un test o a terra. Paquita remarca que el ritual és simbòlic. 3. **Arbolari: remei per la caiguda del cabell**: Paquita entra al seu “arbolari” per compartir un remei natural contra la caiguda del cabell: triturar ortigues i rúcula amb aigua, colar-ho i aplicar-ne una cullerada sopera al cuir cabellut a la nit, rentant-se el cabell l’endemà. El presentador ho exagera amb humor, dient que així ja no caldrà “anar a Turquia” a fer implants. 4. **Horòscop setmanal**: repassa els 12 signes del zodíac, indicant tendències generals en **salut**, **feina** i **amor**, així com un **color** i un **número de la sort** per a cada signe. Les prediccions són genèriques i en to lleuger: àries amb mandra a l’amor però recollint fruits a la feina; taure amb boira mental però sorpreses laborals; bessons que necessiten dormir més; cranc amb energies renovades; lleó amb possibles refredats lleus però harmonia afectiva; verge creativa però amb mal de cap; balança que ha de dedicar més temps a la parella; escorpí amb possible mal de coll i opcions de “liberació” amorosa; sagitari com a rei de la festa; capricorn una mica cansat però valorat a casa; aquari convidat a no fer-se “pel·lícules mentals”; i peixos amb petites molèsties cervicals però bona harmonia general. El to de la secció és proper i humorístic, buscant sobretot **entretenir** l’audiència.
Jaume Cabot entrevista **Giselle Morros**, actriu, cantant i ballarina vilassarenca, arran de la seva participació a l’obra **“Tarsius”** a la Sala Tallers del **Teatre Nacional de Catalunya (TNC)**. És el seu **primer projecte professional** com a actriu i, a més, en un dels grans escenaris del país, cosa que ella viu com “començar jugant al Camp Nou”. Destaca també que és el **segon muntatge consecutiu** a la Sala Tallers amb protagonista de Vilassar de Mar (després de **Anna Casasola**). Giselle explica la seva trajectòria: estudis d’interpretació a **Eòlia**, formació en dansa (hip-hop, contemporani a l’Amador de Vilassar, després claqué, ballet, jazz) i experiència com a entrenadora de gimnàstica rítmica. Explica el procés de càsting de *Tarsius*, molt exigent (enviament de quatre vídeos, workshop de dos dies al TNC amb una trentena de candidats), dirigit pel mateix **Ferran Carvajal**, que posteriorment dirigiria l’obra. Narra la trucada del TNC mentre era a Portugal visitant una amiga d’Erasmus i la seva alegria quan li confirmen que farà el paper de **Tània**. L’obra *Tarsius* aborda el **suïcidi juvenil**. Abans d’escriure el text, el dramaturg i el director van visitar instituts i van entrevistar alumnes i famílies de joves que s’havien suïcidat, per construir sis personatges a partir de casos reals. El títol fa referència a uns **primats (tarsius)** que, en captivitat, no es reprodueixen, s’autolesionen i acaben morint; a l’obra, un personatge comenta que se sent com un “tarsius”, establint un paral·lelisme amb els joves atrapats en situacions límit. Giselle descriu el seu personatge, **Tània**, una noia amb molt caràcter que alterna català i castellà, aparentment forta i festiva però profundament trencada. Per protegir-se emocionalment, subratlla la importància de **separar el personatge de la pròpia identitat**: Tània es queda a la sala d’assaig. Destaca que han fet moltes funcions matinals per a **instituts**, seguides de col·loquis on els adolescents han compartit testimonis molt durs (intents de suïcidi, identificació amb els personatges). Per això, a la sortida hi ha una **psicòloga** disponible. A nivell artístic, l’obra, dirigida per **Ferran Carvajal**, té una gran càrrega **física i coreogràfica**. Giselle parla d’una escena especialment forta, una coreografia en duet que representa una sobredosi i el procés de morir del seu personatge, on la dansa serveix per suavitzar l’impacte del text i per allunyar-se emocionalment del dolor. També hi ha moments musicals, com l’interpretació de **“La Llorona”** amb la companya **Carla Moix**. L’obra ha tancat la seva temporada al TNC però iniciarà una **gira per Catalunya** de febrer a maig, amb possibles funcions al **Maresme** (per exemple Mataró) i un darrer bolo a **Mallorca**, al poble del company **Joan Lluís Terrassa**. Giselle, de 23 anys, explica que està buscant **representant** i que li agradaria combinar el teatre amb **projectes de cinema**, més compatibles amb la gira. Finalment, parlen del seu projecte musical amb la seva germana, la poeta **Caral Morros**: ha musicat poemes antics de la Caral (mai publicats) i vol publicar un àlbum, aprofitant també els seus coneixements de piano i guitarra. Conversen sobre el talent artístic concentrat a Vilassar de Mar (actors a *Com si fos ahir*, protagonistes al TNC) i sobre teatres somiats com la **Sala Beckett**, el **Poliorama** o el **Tívoli** (en el cas dels musicals). Giselle promet tornar a la ràdio amb la Caral per presentar el disc i desitja que *Tarsius* arribi al Maresme o, idealment, a Vilassar de Mar.
Escofet presenta el **butlletí informatiu de les 12 h**, amb notícies sobre: • Acte de **commemoració del Dia del Voluntariat** a Vilassar de Mar (a la sala Roser Carrau, amb xerrada de Sergi Borrull i vídeo sobre voluntariat local). • Situació de la **Pesta Porcina Africana** a Catalunya (nous casos en senglars a Cerdanyola, cap afectació en granges dins l’àrea de control). • Èxit d’un gelat català (reusenc) premiat com a **millor d’Europa** en un certamen a Itàlia. • Resultats esportius: victòria del **Barça** contra l’Atlètic de Madrid (3–1) i títol de la **selecció espanyola femenina** a la Lliga de les Nacions. Entre notícies s’emeten de nou falques sobre reciclatge, bo social elèctric, mediació, lectura, esport femení i serveis SAI LGBTI+, reforçant missatges institucionals de **drets, igualtat i sostenibilitat**. També hi ha promocions de **Vilassar Ràdio** (com escoltar-la via web i com afegir un accés directe al mòbil).
Secció **“S’ha acabat el bròquil”** amb **Marta Badia** i **Mar Natge**, dedicada a tractar **temes incòmodes** sense filtres. Avui el tema central és el **consum** i les **compres innecessàries**, especialment en dates properes al Nadal. Formulen a l’audiència la pregunta incòmoda: *“Quina va ser l’última cosa que vas comprar que no necessitaves? I què buscaves realment: un objecte o una sensació?”* La idea és visibilitzar que sovint comprem per **emocions** (autoestima, premi, consol) més que per necessitats reals. Amb exemples propis i dels oients, mostren casos com: • Comprar un **pack de conserves** en oferta que ni tan sols agraden. • Adquirir **roba que no cal** (fons d’armari sobredimensionat). • Comprar un **baix elèctric** per aprendre’n i no arribar ni a començar. Analitzen els **mecanismes comercials** i psicològics que fomenten el consum: • **Disseny dels supermercats** (producte a l’alçada dels ulls, passadissos que conviden a comprar de més). • Tècniques de **FOMO** (“només avui”, “últimes unitats”) que generen por a perdre oportunitats. • El paper de la **dopamina**: les compres impulsius generen un pic de plaer breu, seguit sovint de culpa. • Facilitat de **pagament fraccionat** i crèdit al consum que desconnecta el preu real de la percepció immediata. • **Compra per internet i al mòbil**: un clic, sense llegir condicions, amb lliurament ràpid i algoritmes que mostren anuncis en funció de converses o cerques recents. S’aturen especialment en el tema **roba**: venim d’una cultura de “guardar per si de cas” però ara tenim roba molt barata i accessible, la renovem sovint i no llencem la vella, saturant els armaris. Expliquen experiències en **mercats de segona mà** per donar una nova vida a la roba (economia circular tèxtil). Finalment, proposen **quatre consells pràctics** per un consum més conscient: 1. Fer-se tres preguntes abans de comprar: ho necessito?, ho necessito ara?, ho necessito en aquesta quantitat o format? 2. Substituir el clic per una pausa: guardar als preferits i esperar 24–48 hores abans de comprar. 3. Detectar quan estem comprant des d’un estat emocional alterat (cansament, tristesa, avorriment) i ajornar la compra. 4. Reconnectar amb el que ja tenim: revisar armaris, calaixos, subscripcions i fer neteja per reduir la necessitat percebuda de comprar. El missatge final convida a **no demonitzar el consum**, però sí a fer-lo **més conscient i responsable**, prioritzant, si es compra, el **comerç local i de proximitat**.
Espai de **producte de proximitat** amb **Lara Xarau** de l’**Agrícola Vilassà**, entitat centenària de Vilassar de Mar. Malgrat algunes dificultats tècniques amb la línia, aconsegueixen desenvolupar la secció. 1. **Bròquil com a superaliment de temporada**: la Lara destaca el **bròquil** (i bròcoli) collit a Vilassar de Mar com un autèntic **superaliment**. En detalla beneficis (antioxidant, anticancerigen, molta fibra, protector del cor i del fetge, antivíric, antiinflamatori i fins i tot antidepressiu). Recomana cuinar-lo poc o al vapor per preservar nutrients, però també parla de receptes com cremes, saltejats i gratinats (amb beixamel i pernil/panxeta) per fer-lo més atractiu. 2. **Pollastres de pagès del Montseny**: presenta els pollastres criats a l’aire lliure al **Montseny** per **Pere Molins**, amb alt benestar animal i sabor superior. Es poden encarregar sencers o tallats, pesen uns 3 kg i es venen a **9,5 €/kg** en promoció. Són ideals per als àpats de **Nadal**, especialment per fer-los farcits. Cal encarregar-los amb **una setmana d’antelació** (els arriben els dimecres), trucant al **93 759 08 88** o enviant un WhatsApp al **620 45 56 90**. 3. **Nou cava “Tres Naus”**: la Lara introdueix el cava **Tres Naus** del celler **Domenys**, situat a la zona de **Rocafort de Queralt / Domenys** (Conca de Barberà) en un celler cooperatiu modernista obra de **Cèsar Martinell**, declarat **Bé Cultural d’Interès Nacional**. Destaquen el **Brut Roser** (varietat *Trepat*, medalla Gran Or als Premis Giroví 2025) i el **Brut Nature Reserva** (xarel·lo, macabeu, parellada). Durant tot el desembre, fan un **5% de descompte** en caixes senceres de vins i caves. 4. **Ramets de la sort (vesc)**: expliquen la tradició de regalar **ramets de vesc** per Nadal com a amulet contra els mals esperits, que s’han de col·locar a la porta de casa, renovar anualment i cremar el vell per Cap d’Any. A l’Agrícola els elabora la sòcia **Isabel Roig**, amb bosses de robeta de sac decorades amb motius nadalencs. 5. **Cistella de Nadal i targeta de client**: avancen que la setmana vinent sortegen, en col·laboració amb el programa, una **gran cistella de Nadal** preparada per la Lara: amb cava Tres Naus, poinsettia, neules, torrons, polvorons, mandarines i patates fregides especials. S’explica també com obtenir la **targeta de l’Agrícola Vilassà** (demanant-la a info@agricolavilassar.com) i es recorda la ubicació de la botiga al **Camí del Crist s/n** de Vilassar de Mar, pujant des del **Mercat de la Flor i la Planta Ornamental**. Aquest espai reforça la promoció de **productes locals i de qualitat** i consolida la col·laboració entre el programa i el comerç de proximitat.
Jaume Cabot tanca l’edició número **2261** de **Parlant de tot**, recordant que és el magazín del matí de **Vilassar Ràdio**. Després d’agrair l’audiència, anima tothom a ser “molt i molt feliç” i dona pas als serveis informatius de la casa, amb la crònica local i comarcal. Com a cançó de tancament, sona **“Una calle de París” de Duncan Dhu**, que posa el punt final musical a un matí de ràdio ple d’actualitat, humor, cultura i proximitat.